Hoe kan ik zorgen dat de belasting dienst uitbetaald waar ik recht op heb. ondanks alle bezwaren en telefoontjes en inschakeling van het stellateam.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je een korte geschiedenis geven? Heb je daadwerkelijk een beschikking gekregen waarin je toegezegd krijgt dat je geld gaat ontvangen? Of juist het tegenovergestelde: kreeg je een verkeerde beschikking waarbij je bezwaar gemaakt hebt? Is dat bezwaar niet op tijd behandeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb je er recht op? Waarom wordt er niet uitbetaald?
Wat is een stellateam? Speelt het in NL of B?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe moet de belasting nou precies dienst uitbetalen ; ik zie hem niet.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahahhaha.... tja het is een belasting he? hihi

Antwoorden (4)

als je er echt recht op hebt en je kan dit ook aantonen, dan kan je desnoods via de rechter laten afdwingen, dat de belastingdienst tot betaling overgaat. overleg eens met het juridischloket of een advocaat.
12 jaar geleden
Hoe weet je zo zeker, dat jer recht op hebt en wat was het antwoordt van de belastingdienst op je brieven?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als zelfs het Stella-team niets aan uw klachten heeft kunnen verhelpen moet er wel echt iets zijn misgegaan in de communicatie tussen u en de Belastingdienst. Communicatie vraagt 2 partijen met goede wil.

Brieven, verzoeken, bezwaarschriften hebben alleen zin als ter zake kundig en duidelijk het probleem of het bezwaar wordt aangegeven. Daarbij kan het zijn dat er tijdig professionele hulp wordt ingeschakeld. Dat hoeft niet altijd een belastingconsulent of fiscaal jurist te zijn. Veelal is inschakeling van bijvoorbeeld vakbond / ouderenorganisatie o.i.d. al voldoende om de benodigde (gratis) belastinghulp te krijgen.

U geeft niet aan op welk probleem u stuit. Terugbetaling toeslag, IB-aangifte, klacht over medewerker? Noem alle mogelijkheden maar op. Ik zou u graag (gratis) van advies dienen, maar wat is uw probleem met de Belastingdienst ???

Waarschijnlijk is in dit stadium (mosterd-na-de-maaltijd-bericht) uitsluitend nog professioneel en betaald advies mogelijk. Dat geeft geen garantie dat uw probleem wordt verholpen. Misschien zijn er nog ambtshalve verzoeken mogelijk o.i.d. Ik wens u veel wijsheid en succes toe.

Toegevoegd na 1 minuut:
De link: bezwaar en beroep - Belastingdienst kent u ongetwijfeld. 30 bladzijden met nuttige informatie: http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/bezwaar_beroep_of_verzoek_aa1341z9fd.pdf
fisbel
12 jaar geleden
heb je de ombudsman al geprobeerd?